At være en bæredygtig virksomhed er en konstant proces...

Vi ved, at der altid er plads til forbedring. Derfor arbejder vi løbende på at indsamle og analysere data, så vi kan opnå en dybere forståelse af vores ressourceforbrug og finde nye måder at reducere vores miljøpåvirkning i fremtiden. Denne indsigt hjælper os med at træffe de rigtige valg for både vores gæster og planeten.
Nedenfor kan du få et indblik i vores bæredygtighedspolitik og læse om, hvad vores hoteller og kroer lige nu gør for at opnå og fastholde deres Green Key certificering.

Hoteller og kroer med Green Key certificering

Vores mål er at få alle vores hoteller og kroer Green Key certificeret.

Disse hoteller her allerede opnået deres certificering:



Green Key Hotel Årslev Kro

For at blive mærket med Green Key kræver det, at hotellerne og kroerne lever op til en række miljøkrav - også kaldet Green Keys kriterier. Her vil hotellerne og kroerne løbende gennemgå kontrol og verificering for at sikre, at de lever op til deres forpligtelser og kriterierne.
Her er du som gæst også med til at gøre en indsats for den bæredygtige udvikling, som Danske Hoteller har påtaget sig. Se, hvad vi gør her, for at sikre en grønnere fremtid for både vores gæster og miljøet.

Gæstens miljørigtige valg

Hos Danske Hoteller skal det være let for gæsten at tage de miljørigtige valg.

Affaldssortering

  • For gæsten har vi gjort det let at sortere ved at opsætte sorteringsenheder på værelsesgange og i lokaler

Rengøring og rene håndklæder

  • Gæsten bestemmer selv hvor ofte de ønsker rengøring og rene håndklæder, når de er her over flere dage

Drikkevand

  • Det er ikke muligt for gæsterne at få vand i plastikflasker. Således serveres alt drikkevand i kander til både måltider og i løbet af dagen

Elbiler

  • Det er let at være gæst med elbil, idet der er lade standere tilgængeligt

Engangsservice

  • Vores gæster får ikke valget om at bruge engangsservice
personale hos danske hoteller

Medarbejdere/arbejdsklima

Vi vil have fokus på et sundt arbejdsmiljø for alle medarbejdere. Med et sundt arbejdsmiljø vil vi skabe højere produktivitet og økonomisk vækst.

Med et sundt arbejdsmiljø mener vi både fysisk og psykisk.

Igennem dialog med medarbejderne vil vi mindske den fysiske belastning i hverdagen.

Vi har både fokus på den enkelte medarbejders trivsel og medarbejderens samspil med gruppen. Vi arbejder med social kapital, herunder de 3 grundelementer - tillid, samarbejde og retfærdighed.

Bæredygtige tiltag green key

Vi dokumenterer...

  • Alt forbrug af el, vand og varme bliver registreret hver måned
  • På hotellernes sorteres affald i 10 fraktioner. Vægten af vores affald bliver registreret i de forskellige fraktioner
  • Hotellernes indkøb af økologiske fødevarer udgør minimum 15% økologi. Enkelte hoteller er endda registreret med Fødevarestyrelsens Økologiske Spisemærke i bronze eller sølv, hvilket betyder, at hotellet bruger op til 60-90% økologisk.
  • Hotellet har en procedure for at formindske madspil
  • At vi gør vores for at sprede information om bæredygtighedstiltag og Green Key-indsatsen